Izšla je nova številka!

Nasvet za zdrav in uravnotežen jedilnik

Osebna trenerka, vplivnica in dobitnica laskavega naziva femme fatale 2021 Patricia Pangeršič je znana tako po svoji neizmerni energiji kot po izklesani postavi. Ter seveda po svoji Fit akademiji, s

Ana Roš v Ljubljani česa takšnega ni pričakovala

Ena najboljših kuharic na svetu in prejemnica dveh Michelinovih zvezdic Ana Roš je v središču Ljubljane odprla svojo prvo pekarno, ki je že vse od odprtja deležna veliko pozornosti.

+ še mnogo več preberite v zadnji številki!

Tema meseca

Hrana za več energije v menopavzi

Alenka Košorok Humar

Rdeča nit mojih receptur je ljubezen do hrane, harmonija okusov, h kateri me poganjajo moja hrepenenja in radovednost, vedoželjnost, inspiracije vseh mojih poti in nemalo intuicije. Prisluhnem in se poigravam tudi z novimi vonjavami. Kako prečudovito diši figov list, zeleno, kot trave po dežju. Bodi v harmoniji, Be(e) harmony, formula radoživosti. Hrana za ljubezen in ljubezen do hrane. Carstvo okusov in igra začimb, ki vsakdan spremeni v praznik.

Privošči si – za dodatni pospešek energije

· začimbe (ingver, paprika, kurkuma, kumina, kajenski in črni poper, koriander, janež, koromač …
· integralne oziroma polnozrnate testenine, riž in kruh
· stročnice
· ajda
· korenje, sladki krompir, špinača, beluši, peteršilj, vodna kreša, pesa
· alge, laneno olje
· ribe (zlasti modra riba) in kakovostni proteini (npr. puran ali jajca)
· morski sadeži nadzorovanega izvora
· dodatek železa (veliko železa imajo telečja jetra, volovski rep, sezam in tahini, temno zelena zelenjava, grozdje, marelice in slive), cinka (ki tudi čisti telo), koencima Q10 (za podporo ščitnici in urejeno presnovo)
· skuta
· banane, agrumi, jabolka, marelice
· gvarana, jerba mate, maka, zeleni čaj, temna čokolada
· vitamin C (paprika, paradižnik, kivi, papaja, mango, agrumi)

RECEPT

Ribiška buzara ali ribičev saganaki

SESTAVINE:

- školjke in škampi v razmerju 2 : 1
- paradižnik
- čebula
- česen
- oljčno olje
- lovorov list, peteršilj, koprc
- sol, poper
- suho belo vino ali uzo
- sir feta

PRIPRAVA:

Jed, ki izvira z otoka Santorini, je izvrstna, kadar imamo na razpolago res sveže sestavine. Iz morja v lonec in na krožnik! Potrebujemo različne školjke in škampe v razmerju 2 : 1. Najprej posebej pripravimo paradižnikovo omako ali konkase, in sicer na malce zdušeni čebuli na oljčnem olju in zelo tanko narezanem česnu. Paradižniku dodamo lovorov list, peteršilj, koprc, malo čilija, sol in poper ter dušimo kakšno uro, da nastane gosta dišeča omaka.
V vroči naoljeni ponvi (obvezno oljčno olje) na hitro zapečemo školjke in škampe ter pokrijemo. Med kratkim dušenjem školjke izločijo sok, ki ga dodamo h gosti omaki. Vse skupaj zmešamo, pustimo, da 5 minut nalahno vre in brbota (kot naši hormoni).
Pridamo šilce uza (grško janeževo žganje) ali suhega belega vina ter potresemo z dvema žlicama naribane fete. Zraven ponudimo kruh ali dobre testenine. Že sestavine so navdušujoče, potem pa še oblizovanje, srkanje škampka in vmes masten poljub partnerju. Romantičen večer z buzaro obeta živahno noč …

HRANA, KI POMIRJA

Menopavza kot posledica hormonskih sprememb lahko s seboj prinese nihanje razpoloženja, razdražljivost, občutke tesnobe in malodušja. Če ponoči slabo spite, se pogosto zbujate zaradi vročinskih oblivov ali nočnega potenja, so lahko ti občutki še močnejši. Že brez hormonskega vrtinca so dnevi v današnjem svetu hitri in (pre)polni dražljajev. Pomirimo in umirimo se lahko tudi s pomočjo hrane. So okusi in vonjave, ki nas ponesejo nazaj, tudi v naše otroštvo, v družbo tistih, ki jih morda ni več. Topla, mehka babičina roka dvigne pokrovko velikega lonca in zadiši po prekrasni jedi.

Celoten prispevek Alenke Košorok Humar preberite v aktualni številki revije  Jej zdravo, kjer so na voljo številni avtoričini nasveti in recepti.

Ribiška buzara ali ribičev saganaki

Alenka Košorok Humar