Izšla je nova številka!

O najbolj aktivni mišici v telesu

Srčne skrivnosti ...

Za kosti je treba skrbeti v mladosti!

Krhke in lahke kosti se hitro zlomijo. Dovolj je že blažji udarec, ki bi ga v mladosti prenesli brez posledic, v starosti pa lahko povzroči zlom, ki se dolgo zdravi in včasih pusti hude posledice.

Ideje za praznična darila

Preverite naše nasvete!

+ še mnogo več preberite v zadnji številki!

Tema meseca

Morda je kriv magnezij?

Petra Kancler

Poleti se pokažejo nekatere nevšečnosti, ki jih v hladnejših mesecih morda niti ne občutimo.

Ker delamo več na vrtu in okrog hiše in ker se podajamo na dolge poti v naravi, neredko hudo bolijo mišice, včasih se pojavljajo krči, ne le v nogah, ampak pri ženskah tudi pred menstruacijo ali med nosečnostjo, slabo spimo, noge so nemirne, ne vemo, kam bi jih dali, da ne bi kar same poskakovale in iskale ugodnega položaja. Za povrh nas lahko dajeta migrena, zaprtje, ne moremo se zbrati, živčni smo in napeti, čeprav neredko brez razloga. Kaj nam manjka? 

 V resnici gre lahko le za »kemične« težave, saj se moramo zavedati, da se v hudi vročini zelo potimo, veliko pijemo (upajmo, da vodo), zaradi tega pa se iz telesa odplavljajo snovi, ki so nujno potrebne za ravnovesje. Zdravniki svetujejo, da pijmo mineralno vodo (ni nujno, da ima mehurčke), ki v telesu zadržuje več tekočine in ga opremi z minerali. Najslabša pijača je (poleg alkohola in sladkih napitkov) deževnica, ki jo pogostokrat pijemo v hribih, kjer teče iz izvirkov – ker nima v sebi ničesar in odplavi iz telesa še zadnje prepotrebne minerale. Zato je treba nositi s seboj napitke za športnike, ki nadomeščajo soli, ali pa imeti v termovki posneto govejo juho – zelo pomaga.

Če na hitro izgubimo veliko vode, nam najbrž manjka kalija, ki uravnava telesne tekočine, kar lahko dokaj hitro popravimo z dvema bananama in vodo. Če pa se nas lotevata utrujenost in visok krvni tlak, če nam je vsako delo prenaporno, slabo spimo, imamo slabo prebavo, smo prepirljivi, nas mučijo bolečine v mišicah, krči in glavoboli, nam skoraj gotovo manjka magnezija, ki je tudi eden od najučinkovitejših borcev proti stresu.

Magnezij tudi odpravlja posledice hormonskih sprememb, ki nastajajo pred menstruacijo, v nosečnosti in meni. Od telesne kondicije je precej odvisno, kako se bomo odzvali na preobilico dela, stisko s časom, šikaniranja ali hudo tremo pred izpiti in drugimi pomembnimi zadevami. Če torej poskrbimo, da so celice site (in ne le naš želodec) in če so v njih tekočine v ustreznem razmerju, bo tudi duševnost v dobri kondiciji.

Kje dobiti magnezij?

Poleg mineralnih vod (nekatere vsebujejo spodobne količine magnezija) je precej živil, ki jih je še posebno poleti priporočljivo jesti – surovi kakav (kupimo zrna in jih sami zmeljimo!), sončnična in bučna semena, ki jih zobljemo za malico, vsa temnozelena zelenjava, ki je je zdaj zares obilo, polnozrnata žita, oreški, še posebno orehi, lešniki in mandlji, in seveda stročnice, ne le fižol, ampak tudi čičerka, grah in bob. 

Kaj velja vedeti o magneziju?

Če nas bolijo mišice, ponoči zbujajo krči ali pa imamo krče med hojo, če je tlak visok in srce peša ali pa bije v napačnem ritmu, če nimamo apetita, če smo zmedeni ali otopeli, morda nismo na smrt bolni, temveč nam primanjkuje magnezija. Magnezij je namreč izredno pomemben mineral, ki sodeluje v več sto encimskih procesih, največ pa ga imamo v kosteh. Tu in tam nas preplavijo reklame z magnezijevimi prehranskimi dodatki in takrat jih običajno jemljemo čez vsako mero, čeprav bi si ga morali zagotoviti z zdravo prehrano.

Največ magnezija je v sončničnih semenih, indijskih oreščkih, soji, kakavu, divjem rižu, fižolu, zelju, krompirju, mandljih, ovsu, mineralni vodi Donat, v kavi, v vsej zeleni zelenjavi, polnozrnatih žitih, jajcih in morskih sadežih. Večina omenjenih živil ima tudi veliko vlaknin, kar je odlično za presnovo, za vzdrževanje zdrave telesne teže in za nadzor nad sladkorno boleznijo. Prav diabetiki in starejši ljudje so v nevarnosti, da dobijo premalo magnezija, zato bi morali skrbno pretehtati, kaj jedo. Raziskave pravijo, da najbolj trpijo zaradi pomanjkanja magnezija moški, starejši od 70 let, in mlajše ženske, ogroženi pa so tudi športniki, ki izgubijo veliko magnezija s potenjem. A kot že rečeno – na to jih opozorijo bolečine v mišicah in krči. 

Pomanjkanje magnezija slabo vpliva na psiho, še posebej pri ljudeh, ki so nagnjeni k nihanju razpoloženja. Zato je pametno nositi s seboj vrečko oreščkov, za vsak primer. 

OPOZORILNI ZNAKI, DA VAM PRIMANJKUJE MAGNEZIJA

Na pomanjkanje magnezija je smiselno pomisliti ob pojavu opozorilnih znakov. Kaj vam v tem primeru sporoča telo?


- Mišični krči in bolečine v mišicah

To je najpogostejši znak, da nam primanjkuje magnezija. Če je porušeno ravnovesje magnezija in kalcija, se kalcij kopiči v krvnih žilah in mišicah. Posledica so fleboskleroza (zadebelitev sten krvnih žil) in manj prožne mišice.

- Nespečnost

Eden od vzrokov za nespečnost je lahko pomanjkanje magnezija v možganih. Kalcij aktivira receptorje živčnih celic za N-metil-D-aspartat (NDMA), magnezij pa ima nasprotni učinek. Če je magnezija premalo, postanejo receptorji NDMA aktivnejši, kar vodi v čezmerno možgansko aktivnost.

- Povišan krvni tlak

Pomanjkanje magnezija ne pomeni takoj povišanega krvnega tlaka, je pa vsekakor lahko eden izmed možnih vzrokov zanj. Preveč kalcija v kombinaciji z nezadostno ravnjo magnezija povzroča, da se presežne količine kalcija nalagajo na žilne stene. Kri se v žilah ne more več prosto premikati, te pa izgubijo prožnost. Kombinacija obojega vodi v visok krvni tlak. 

- Hormonske težave

Višje ko so ravni estrogena in progesterona pri ženski, manj je magnezija v telesu. To se pogosto pojavi med nosečnostjo in menstruacijo in zaradi tega imajo ženske pogosteje krče v nogah kot moški. Telo lahko na pomanjkanje magnezija opozarja z neustavljivo željo po čokoladi.

- Pretirana utrujenost

Pri pomanjkanju magnezija proizvodnja energije ne steče, zato celice nimajo dovolj energije za normalno delovanje. Posledica sta splošna utrujenost in čustvena stiska. Velja omeniti, da je lahko stres tako vzrok kot posledica, zaradi česar nam začne primanjkovati magnezija.

- Osteoporoza

Prepričanje, da igra kalcij primarno in najpomembnejšo vlogo pri zdravju kosti, je med nami močno razširjeno, a zmotno. Izsledki nedavnih študij so pokazali, da je magnezij enako pomemben za trdnost kosti kot kalcij. Kalcij za vgradnjo v kosti potrebuje vitamin D, ki pa ga brez magnezija naše telo ne more proizvajati.

- Uživanje sladkorja, kofeina, alkohola

Samo zato, ker jeste veliko sladkih jedi, še ni nujno, da vam primanjkuje magnezija. Vam pa takšna hrana pri zagotavljanju zadostnih količin slednjega prav gotovo ne pomaga. Prečiščeni sladkor namreč med drugim spodbuja izločanje magnezija z ledvicami. Enako se dogaja, kadar spijemo preveč kofeina in alkohola.

- Jemanje nekaterih zdravil

Diuretiki, zdravila za srce, kontracepcijske tabletke, nadomestno hormonsko zdravljenje dokazano znižujejo raven magnezija v telesu, saj spodbujajo ledvice k izločanju več magnezija.

- Prehranska dopolnila s kalcijem

Uživanje prehranskih dopolnil s kalcijem ob sočasnem uživanju nezadostnih količin magnezija zmanjša absorpcijo magnezija. Po drugi strani pa dodajanje magnezija izboljša sposobnost telesa, da izkoristi kalcij.

- Starost nad 55 let 

Če karkoli od prej naštetega velja za vas in ste hkrati starejši od 55 let, je verjetneje, da vam primanjkuje magnezija. Starejši ljudje so dovzetnejši za pomanjkanje magnezija, zato sta toliko pomembnejša prehrana, bogata z njim, in uživanje kakovostnih prehranskih dopolnil.

Nasvet strokovnjaka

»Magnezij je mineral, ki ima v človeškem telesu pomembno vlogo, saj sodeluje v več kot 300 presnovnih procesih. Pri zdravih ljudeh je pomanjkanje magnezija redko, saj ga telo z zdravo prehrano dobi dovolj in tudi ledvice so pri majhnem vnosu sposobne zmanjšati izločanje. Če pa do pomanjkanja vseeno pride, se pokaže z mišičnimi krči, motnjami srčnega ritma, vrtoglavico, omotičnostjo, živčnostjo, zmanjšanjem zbranosti in glavobolom. Dolgotrajno pomanjkanje magnezija lahko neposredno vpliva na nastanek osteoporoze, poveča dovzetnost za stres, stres pa vodi v pomanjkanje magnezija, kar lahko ustvari začaran krog,« menijo strokovnjaki in opozarjajo na pomen rednih preventivnih pregledov. 

Družini Medexovih magnezijev sta se letos pridružila dva nova izdelka: DIRECT MAGNESIUM 400 + D3 za neposredno zaužitje brez vode in instant napitek MAGNESIUM 400 + D3.

direct magnezium.jpg

Magnesium_400_D3-03520-V2.jpg

MAGNESIUM 400 + D3 za neposredno zaužitje brez vode

Zakaj izbrati Direct Magnesium 400 + D3? 

Ker poleg odličnega okusa in 400 mg magnezija, ki se dobro absorbira, vsebuje še vitamine D3, B1, B6. Izdelek je idealen za na pot, saj za zaužitje ne potrebujete vode. Namenjen je vsem, ki želite zmanjšati utrujenost in izčrpanost, poskrbeti za normalno delovanje živčnega sistema, mišic in srca. Magnezij in vitamin D dodatno pripomoreta k delovanju mišic, ohranjanju zdravih kosti in zob, vitamin B6 pa ima vlogo pri uravnavanju delovanja hormonov. Ta magnezij ne vsebuje laktoze, sladkorja, glutena, umetnih barvil in je primeren tudi za vegane.

Kako učinkovit je Direct Magnesium 400 + D3? 

Zmanjšuje mišične krče, utrujenost in izčrpanost, pripomore k normalnemu delovanju srca.

Priporočena dnevna količina za odrasle in otroke, starejše od 14 let, je 1 vrečka na dan. Vrečko odprete na označenem mestu, vsebino stresete v usta, počasi raztopite in pogoltnete brez zaužitja vode.

Instant napitek MAGNESIUM 400 + D3

Zakaj izbrati Magnesium 400 + D3? 

Če imate raje napitek, je Magnesium 400 + D3 prava izbira. Instant napitek v prahu z okusnim sokom pomaranče brez sladil, glutena, laktoze, umetnih arom poleg 400 mg magnezija, ki se dobro absorbira, vsebuje še vitamin D3, B2, B6. Magnezij in vitamin B6 pripomoreta k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanost ter sproščanju energije pri presnovi ter normalnemu delovanju živčnega sistema. Magnezij in vitamin D pripomoreta k delovanju mišic ter ohranjanju zdravih kosti in zob. Vitamin B6 in ima vlogo pri uravnavanju delovanja hormonov.

Kako učinkovit je Magnesium 400 + D3? 

Instant napitek pripomore k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti ter normalnemu delovanju živčnega sistema in mišic.

Priporočena dnevna količina za odrasle in otroke, starejše od 12 let, je 1 vrečka na dan. Pri povečani potrebi po magneziju pa lahko odmerek povečamo na 2 vrečki na dan.

Priprava je sila hitra in enostavna: vsebino vrečke stresemo v kozarec in dodamo 1,5 dl vode.

Značke: magnezij, poletje

Narava

Profimedia